torsdag 16 september 2010

Mot Åbo.

Hösten är definitivt här. Imorgon åker jag nämligen till Åbo för att ta nya tag med gradun (läs: dricka rödvin vid Bremer).
Jag har verkligen saknat studiestaden - de lättillgängliga bibliotekshyllorna fyllda med inspirerande litteratur, den uppbyggande atmosfären i läsesalen, de akademiska samtalen på kaffepauserna (då man med fördel kan svänga sig med högtravande ord som "diskurs")...oj, oj, oj.
Bara jag landar i Åbo igen kommer jag att ro i land graduprojektet i ett nafs.

Ovanstående text innehåller ett blygsamt mått av ironi.

(Just det, det var det där om rödvin...)

4 kommentarer:

  1. Haha, och humana lånevillkor på biblioteken...

    /tj

    SvaraRadera
  2. Just det, inget omänskligt Tritonia..!

    SvaraRadera
  3. Oj men nu blev jag lite ledsen, jag vill juh också dricka rödvin på Bremer, fnissa i bibban, dricka kaffe i 4 timmar och umgås med creme de la creme i Åbo. Sniff. Enjoy your stay.

    SvaraRadera
  4. En stilla undran bara från en anonym mor: vad betyder egentligen "de lättillgängliga bibliotekshyllorna fyllda med inspirerande litteratur" ifall "att ta nya tag med gradun" betyder det som sägs i parentesen?

    SvaraRadera