lördag 4 september 2010

Ohyfsad?

Jag har börjat roa mig med att läsa Magdalena Ribbings hyfs & stil-spalt. Nu är jag således synnerligen medveten om hur illa jag uppför mig.

Magdalena skriver bl.a. såhär: "Traditionellt god stil är att inte framhäva sin egen person utan att visa andra intresse."

Jag konstaterar att eftersom min blogg inte är nischad, utan handlar mest om - ja, mig själv - så borde jag skämmas och be mina stackars läsare om ursäkt för mitt klumpiga beteende.

Förlåt mig.

Tyvärr har Magdalena ännu inte lärt mig hur man gör bot och bättring, så mitt etikettsvidriga beteende kanske inte upphör nu genast...

4 kommentarer:

  1. Du vet väl att dagens samhälle skolar individualister... det finns inte tid för hyfs och stil. Därför ska du fortsätta precis som du gör och låta Magdalena leva kvar på 1800-talet. (detta var samhället som talade) :D

    SvaraRadera
  2. Tack annars för tipset... mycket upplysande spalt :)

    "Fråga: Hej, det är Joar, 6 år. Min mamma säger att tjejer får ha nåt på huvudet inne, men inte killar?
    Varför är det så? Jag tycker inte det är rättvist.

    Min mamma säger att du vet varför, men jag tror du har bestämt det för att du är tjej."

    Svar:

    "(...)Snällt av dig att tro att jag kan hitta på något som så många bryr sig om, men det här har jag inte uppfunnit. Det är gamla regler som kom till långt, långt innan jag fanns."

    haha

    SvaraRadera
  3. Hur beter man sig i en personlig blogg om man har för avsikt att följa ovannämnda etikett? Ursäkta den dumma frågan!

    SvaraRadera
  4. Jag satt igår på jobbet och lätse gamla x3m inlägg och tystfnissade tills jag höll på explodera - fan vi kul vi var förr i världen! Copy paste 2 guldkorn till min blogg. Garanterat etikettfritt :)

    SvaraRadera