måndag 6 december 2010

Partynytt.

Idag firar vi Fosterlandets 93:e födelsedag med pompa och ståt. Själv har jag givetvis klätt upp mig till tänderna och fixat håret i fyra timmar, så Bruttorna på Balen hade nog fått tävla om andraplatsen.

Eller nåja. T tyckte åtminstone att jag skulle blogga om de finaste blåsorna på årets party. Ifjol var jag ju elak och uppmärksammade endast de fulaste kreationerna, men det ska jag inte göra till nån tradition. (Dessutom var det tunnsått med katastrofer i år; endast en viss operaprimadonnas urringning och ett par malplacerade tennisskor tycks ha fått folk att höja på ögonbrynen...)

Här kommer nu ett urval av favoriterna (bilderna är snodda från vår rundradio samt den ena kvällstidningen):

Årets flyktingkvinna Nasima Razmyar och meppen Eija-Riitta Korhola

Marimekkofrun Helena Ihamuotila och riksdagsledamoten Janina Andersson

...samt de två sportiga tjejerna Linnea Tamminen och Sari Multala
____
Det var den festen. Nu ska jag fortsätta vänta på tomten.

1 kommentar:

  1. Janina Andersson, definitivt! Hon e skitsnygg.

    /M

    SvaraRadera