torsdag 6 maj 2010

Glassigt.

Här följer ytterligare skamlös reklam. Eftersom jag ägnar kolossal tid och ansträngning åt mitt favoritlivsmedel - glassen - så finner jag det inte mer än rätt att jag delar med mig av min sakkunskap. Dessa smaker är värda varje investerad cent:
  1. Ben & Jerry's Fairly Nuts. Så här smakar perfektion! Hundra miljarder poäng.
  2. Pirkka Parhaat´s Pähkinäyllätys. Fullkomlig. Absolut toppbetyg!
  3. Aino Ihana Maitosuklaa. Glufs. Innehåller delikata chokladbitar. Stor förpackning som med god tur räcker hela kvällen...
  4. Pirkka Parhaat´s Mansikkajuustokakku. Hälsosam (innehåller bär!), smarrig, Blixtens favorit (?!)...
  5. Carte d'Or Texas Pecan. Inte lika fantastisk som nr 1 och 2, men duger gott som skrovmål.
  6. Ben & Jerry´s Half Baked. Innehåller det mesta ur mumsighetskategorin. Mycket maffig.
Såja! Tag nu till er Johannas finfina råd, kära läsare. Marsch iväg till närmaste glassdisk!

2 kommentarer:

  1. HAr ännu inte smakat på Fairly Nuts... kanske det skulle kunna vara morgondagens projekt.
    Jag väljer att inte kommentera nr 4, fick en fadd smak av saliv i munnen bara av tanken.

    /von Blixt

    SvaraRadera
  2. Vill ha Texas Pecan! HUR e de möjligt att de finns glassorter som jag missat typ helt totalt?!
    Ja har nämligen länge funderat på att sätta i CV:n att ja e helt extremt bra på att finna nya produkter i butiken. Aina ajan tasalla - kaikessa!

    /M.L (den där andra - snyggare och bättre)

    SvaraRadera