lördag 8 maj 2010

Min förträffliga fredagkväll.

Det lilla tågtrafikbolaget i vårt land har lite svårt med tidtabellerna för tillfället. Igår tog jag sexans tåg ner till Åbo och efter att ha häckat en timme i Seinäjoki och ytterligare 1½ timme i Tammerfors kom jag fram till Åbo med buss kl. kvart före två i natt, endast tre timmar försenad. Ni må tro att humöret var på topp.

Nu har jag från bussfönstret fått skåda metropoler som Humppila och Loimaa ur helt nya perspektiv. Tack VR, men jag kunde gott ha tänkt mig att gå på sightseeing nån annan gång. Försök i fortsättningen måna om era stamkunder på nåt annat sätt.

1 kommentar:

  1. Låter som en trevlig resa! I fall du nångång åker förbi Loimaa på dagen (på svenska Loimijoki, förresten), hoppa då av bussen och besök inredningsbutiken Ribbon. Jag skulle säga att den tävlar i serien "bredaste urval av märken till försäljning".

    SvaraRadera