söndag 23 maj 2010

Vem vinner..?

Självklart ska man spekulera om den saken. Jag tror att vinsten i årets Eurovision Song Contest står mellan fyra bidrag - nämligen Israel, Tyskland, Norge och Armenien. Två av låtarna hör dessutom till mina personliga favoriter, och dessa kommer att föräras varsin presentation på bloggen.

Vi börjar med Israel. Där borta tar man Eurovision på största allvar; Knesset har nämligen bestämt vilken låt som ska få tävla i Oslo. Jag undrar minsann hur resultatet skulle bli om vi i Finland lät riksdagen utse vår eurovisionsrepresentant. Kanske Mikko Alatalo fick åta sig uppgiften?

Hursomhelst, i Israel har man lyckats väl med nomineringen. I normala fall är jag ganska allergisk för allt vad ballader med hjärta och smärta heter, men när Harel Skaat sjunger smälter t.o.m. min oromantiska själ. Jag blir rysligt berörd, trots att jag inte har en aning om vad låten handlar om. Få se hur långt det räcker i tävlingen.



Följande favorit presenteras senare. Vem kan det då vara? Nu får ni hållas på halster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar