onsdag 2 juni 2010

En erfarenhet rikare.

Idag trotsade jag min egen natur, jag var nämligen modig. Jag följde med kollegorna på lunch till det nyöppnade sushistället på Handelsesplanaden. Tyvärr höll det våghalsiga sinnestillståndet inte längre i sig när det var dags att beställa, så nån sushi blev det inte för min del. Jag satsade istället på en kycklingrätt, dock med ett japanskt namn som lät synnerligen aggressivt.

Jag kan berätta att lunchen var riktigt god, när den väl serverades efter fyrtiofem minuters väntan. Vid det laget var jag dock väldigt ledsen över att ha slösat dyrbar lunchtid åt att rulla tummarna, så jag hade verkligen lust att säga restauranginnehavarna ett sanningens ord. Tyvärr fanns det inte en tillstymmelse kvar av mitt (inbillade) mod, så fegisen Johanna betalade snällt för maten och log artigt åt servitrisen.

Vid närmare eftertanke är det nog bara hjärtlösa typer som skäller ut söta och artiga asiater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar