onsdag 23 juni 2010

Självförakt.

Jag har gormat hela kvällen. I en halv evighet har jag försökt komma över ett obehagligt litet programpaket till min dator, nämligen Microsoft Office 2007. Jag har botaniserat bland både lagliga och olagliga metoder (tro det eller ej...), och trodde att lyckan var gjord när jag via jobbet kom över en billig licens. Bara att ladda ner från nätet, några klick och sen kan man skriva klart gradun i ilfart.

Dessvärre gick det inte särskilt enkelt, och förklaringen ligger väl i mina urusla teknologiska färdigheter. Vad jag har förstått har nedladdningen gått som en dans för alla andra på jobbet, vilket också tyder på att stackars jag är hopplöst inkompetent.

Nåja, några svordomar senare finns nu det jäkla programmet installerat på datorn.
Tyvärr är jag alldeles för sur för att ta tag i gradun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar