onsdag 3 november 2010

Boktipset.

Just nu håller jag på och läser Miika Nousiainens helt sanslöst roliga roman Vadelmavenepakolainen. Den handlar om en deppad finne som helst av allt vill bli svensk.
Genom denna bok slås antagligen nytt världsrekord i att driva med stereotyper. Huvudpersonen, Mikko Virtanen, är dessutom fullständigt galen. I jämförelse med honom framstår jag själv och de flesta andra som oerhört sunda, eftertänksamma och balanserade människor.

Tillsätt nu lite humor i tillvaron genom att läsa denna bok, kära vänner. Den finns även på svenska, för er som inte är fans av det andra inhemska.
Slut på reklamen för denna gång.

4 kommentarer:

  1. Jag ska lyda ditt råd och läsa den. Har läst hans andra bok Maaninkavaara och den var riktigt bra! Hmm...

    SvaraRadera
  2. Jag råkar äga boken i fråga, så om du vill får du låna den. Vi kunde ju idka lite byteshandel - jag skulle gärna läsa Maaninkavaara också... :)

    SvaraRadera
  3. It´s a deal! Men varning för Maaninkavaara: en viss karaktär påminner allt för ofta om pappa...

    SvaraRadera
  4. den här boken är ju så sjukt bra! jag läste ut den på en dag, kunde inte sluta! :)

    SvaraRadera