tisdag 16 november 2010

Konsten att ställa krav på sig själv:

Jag har skaffat Sveriges TV hit till min lilla lägenhet i Vasa, så nu ser framtidsutsikterna för gradun ännu mörkare ut. Det kommer ju i princip nåt man kan titta på dygnet runt.
Därför har jag gett mig själv en deadline. Gradun ska vara klar senast när jag inte längre kan förnya den bok som ligger överst på min lånelista vid Åbo Akademis bibliotek. Efter den 29.11 kan jag förnya lånet 99 ggr och varje förnyelse berättigar till 28 dagars lånetid. Är inte gradun klar vid det laget så är det lika bra att ge upp.

Jag har läst nånstans att man inte ska ställa omänskliga krav på sig själv, så därför går jag ut med en målsättning som ter sig realistisk. Jag hoppas verkligen ni tror på mig lika mycket som jag gör.
Det ska bli en pol.mag av mig. Senast om 99 x 28 dagar. Hoho!

5 kommentarer:

  1. Va trevligt! Ser fram emot att få en pol.mag i familjen! Sveriges TV kan för en som inte haft möjlighet att titta tidigare vara nog så lockande men känner jag dig rätt väljer du ändå graduskrivandet framom "Bonde söker fru" eller "Robinson" m.fl. dokusåpor. Rekommenderar dock SVT1 måndagar kl. 21.00 och programmet "Ung och bortskämd" när du vill känna dig duktig och ansvarstagande.

    SvaraRadera
  2. Va tror du det betyder att alla mina "förnyelser kvar" ligger på minus? Att ja borde ha fått gradun färdig för -9 förnyelser sen?

    /M

    SvaraRadera
  3. Anonym (mamma?): Tyvärr tror jag att t.o.m. "Bonde söker fru" och "Robinson" framstår som intressantare än gradun. Det finns även risk för att min gradu blir lika PINSAM som "Bonde söker fru"...

    M: Shit. Det verkar onekligen vara en hint åt det hållet. Jag föreslår att du ringer och skäller ut bibban.

    SvaraRadera
  4. Allvarligt? Får man låna en bok i 100 månader utan att behöva visa upp sitt tryne på biblioteket. Det betyder ju att när dom ska skicka kravbrev så är adressen sedan länge ändrad och abo-mailen finns inte heller kvar.

    /Tenne

    SvaraRadera
  5. Anonym mamma ser fram emot att få läsa gradun om den blir lika "pinsam" som "Bonde söker fru"!

    SvaraRadera