onsdag 25 november 2009

Och på tal om att inte studera...


...så håller stickivern i sig fortfarande. Jag vet inte hur många par sockor jag har stickat i höst; jag har nämligen flera på gång samtidigt. Tyvärr blir mina sockor inte lika fina som mommos, men så har jag heller inte 50+ års erfarenhet inom området. Man får tolerera lite rådd och konstigheter här och där, det är ju användbarheten som räknas. Jag provade även på mönsterstickning men dessvärre utan framgång. Den fot som skulle ha passat de sockorna hade jag fått leta en livstid efter...

3 kommentarer:

  1. Även här stickas det fortfarande. :) Försökte mig också på mönsterstickning, men fick dra upp hela strumpan när jag upptäckte att den blev en ANING snäv om foten. Fick sedan till ett halvdant resultat med en stjärna, men det kunde helt klart ha sett bättre ut, dessutom ska man väl inte behöva ta av garnet som man använder till mönstret för att varje varv börja på en ny stump. Fast på så sätt slapp jag i alla fall att strumpan drog ihop sig. Blev dock en hel del att fästa...

    SvaraRadera
  2. Det var samma problem för mig, det blev en trång liten strumpa. Själva mönstret blev heller ingen estetisk fullträff, så jag tror nog jag håller mig till vanliga ränder i fortsättningen. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag undrar bara hur man ska göra egentligen för att sticka mönster. Kan inte påstå att jag minns något av när vi hade mönsterstickning på 7:an. Det enda jag minns är att jag stickade ett par benvärmare (fula).

    SvaraRadera