onsdag 4 november 2009

Ajdå.


I ett tillstånd av (tillfällig?) sinnesförvirring förra veckan bestämde jag mig för att satsa på spel.
Någon lottorad blev det inte, potten var ju bara sisådär hundra miljarder euro. Istället drog jag en rövare och tippade fotboll tillsammans med grabbarna på jobbet. Alla som känner mig vet att jag kan ungefär lika mycket om fotboll som om kvantfysik.

Jag litade dock på min tur och väntade mig givetvis 13 rätt. I min barndom vann jag alltid (så vitt jag minns...) på lotteri och på de enarmade banditerna på sverigebåten, så det tycks ju finnas belägg för att jag är en Alexander Lukas. Med god tur krävs ingen talang, tänkte jag och kände redan hur vinsten var så gott som bärgad.

Resultatet då?
Fem rätt.
Näst sämst av alla på jobbet.
Men jag slog en inbiten fotbollsfantast. Alltid något.

1 kommentar:

  1. Fem rätt låter massivt. Det är tex oerhört mycket bättre än.. tre rätt. Eller ett.

    Sådeså.

    H. Positiva blixten

    SvaraRadera