måndag 12 april 2010

Delikat mat!

Jag har haft en prima helg i ett vårvarmt Åbo. Det hela började på ett fenomenalt sätt i fredags när min bättre hälft överraskade mig med ett besök på Bossa, den ypperliga restaurangen bakom hörnet:

...Och mumsigt var det också! Jag klämde ivrigt i mig denna grillade kycklingfilé med gräddig passionsfruktsås, kryddig tomatröra och knapriga små potatisar. Till efterrätt blev det jordgubbssorbet - också den till full belåtenhet.
Jag tror bestämt att jag måste göra ett återbesök för att utforska även andra rätter på menyn.

1 kommentar:

  1. Bossa har verkligen hurja god mat, speciellt de delikata underbara maniokachipsen som jag drömt om nu i fler år... fast det diskuterade vi visst på lö också, o nån hade annan uppfattning om dem (tenne? kakiz?)

    SvaraRadera