onsdag 14 april 2010

Kanske jag var lite för optimistisk...

Jag nämnde ju redan att Åbo visade upp sig från en ljuvlig sida sist jag var där. Snön var borta, solen sken och man kände verkligen våren i luften. Det var faktiskt så härligt ute att det tveklöst var dags för säsongens första lösglass. Visserligen brukar jag spara premiären till första maj, men man kan aldrig utgå från att vädrets makter är med en då. Anyway, efter att ha besökt glasskiosken satte vi oss nere vid ån och njöt av tillvaron och den nyinköpta apelsin-kinuskiglassen (som för övrigt rekommenderas!).

Men säg den lycka som varar för evigt. Igår vid läggdags upptäckte jag att en igelkott bosatt sig i halsen och idag är förkylningen ett faktum. Kanske det inte var så fiffigt att sitta ute med tunna kläder när allt kommer omkring...
Kan jag hjälpa att jag är dödstrött på yllekappan. Suck.

1 kommentar:

  1. Krya på dig!

    H: Hon som varit sjuk sen förra lördagens festligheter (fatta att den alkoholmängden jag intog int bota mig), orka!

    SvaraRadera