onsdag 7 april 2010

Påsklov

Jaha, då har man haft bloggpaus igen. Torkan kunde ha fortsatt, men nu har en av mina trogna läsare (den enda?) börjat antyda att det vore dags för en uppdatering. Jag tar till mig responsen och gör genast bot och bättring.

Under påsklovet har jag träffat en hel del goda vänner. Jag har nästan fått en förnimmelse av hur det är att ha ett riktigt socialt liv.
(Sociala människor har inte tid att blogga, ergo: alla bloggare är enstöringar.)

Jag har dessutom streckläst En shopaholics bekännelser och konstaterat att jag har långt kvar till fördärvet. Detta trevliga faktum firade jag med att göra några kontrollerade och förnuftsbaserade inköp idag efter jobbet...

I lördags var jag på 8-års kalas. Det var trevligt. Påsken till ära hade vi äggjakt och gissa vem som hittade sitt ägg sist av alla? Jag, förstås. Jag blev brädad av en tvååring och födelsedagsbarnet själv hävdade att mitt ägg var gömt på det synligaste stället. Jag är värdelös.

Men såvitt jag vet är äggjakt ingen OS-gren så jag kan gott och väl tänka mig att slå igenom inom nån annan sport.

1 kommentar:

  1. Det var säkert för att du inte kände till omgivningen lika bra som dina två-åriga kombatanter som det gick som det gick. Inte vara ledsen!

    /tubbe

    SvaraRadera