torsdag 28 oktober 2010

Allt var värre förr...

(psst! Notera Timo Soini-dubbelhakan!)

Jag hittade precis några ruskiga dokument från år 2008 i mitt papperskaos här hemma. Det var en bunt ansökningar jag skrev på våren då jag sökte x antal jobb och praktikplatser.
Fy tusan, vad jag drabbades av pinsamhetskänslor när jag skummade igenom de där pappren. Min förmåga att marknadsföra mig själv år 2008 var kanske inte helt, eehm, fullfjädrad (till skillnad från idag, hrhm...). Det var lite i stil med: "Hej, jag heter Johanna och jag är nästan inte helt värdelös. Kan Ni snälla anställa mig?"

Idag har jag tack och lov lärt mig att när man skriver arbetsansökningar ska man minsann slå på stora trumman. Idag skulle jag således skriva: "Jag är utomordentligt ansvarsfull, väldisciplinerad och nästan omänskligt effektiv, vilket bl.a. mitt gedigna pro gradu-arbete vittnar om..."

...En sanning med bara en gnutta modifikation, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen ordets gåva Johanna! Skriv en bok vettja! Jag lovar att köpa den. :)
    P.S. Jag saknar dig!

    Anne

    SvaraRadera
  2. Ja-a ibland skäms man lite när mkan läser gamla texter, men det är ju bara ett tecken på att man utvceklats som individ.

    Puss och kram från Hfors

    /mickan

    SvaraRadera