måndag 25 oktober 2010

Tubtankar.

Det börjar dra ihop sig till vinter och därmed är det dags att skaffa sig nåt värmande om halsen. För tillfället känner jag mig sugen på en tubhalsduk, och i mina mest optimistiska stunder funderar jag på att sätta igång och sticka en sån. Frågan är bara om mitt tålamod räcker till - den där sjalen jag skulle virka ifjol är ju liksom ännu inte klar. Å andra sidan har jag ju faktiskt slutfört en hel del sockor, så kanske man skulle ta sig an ett nytt projekt.


...Alternativt drar man ner till Hemliga Modehuset och införskaffar nån av dessa halsdukar för en billig peng och utan någon som helst ansträngning.

2 kommentarer:

  1. Den rosa har jag införskaffat, synnerligen enkelt det där med att gå till ett visst modehus ;)

    SvaraRadera
  2. Modehusets halsdukar är inte alls dåliga i år! Tycker nästan du ska sätta tid och energi på nåt annat än försöka sticka en själv... alternativt köpa en och börja sticka en annan! Så gör det liksom inget om den inte blir färdig på en vecka. :)

    SvaraRadera