måndag 31 januari 2011

Dagens reklam.

Nu pratar Malou om filmen The King's Speech (jag är givetvis fullt koncentrerad på gradun trots att jag hänger med i vad som sker på TV...). Den inbjudna filmexperten fullkomligt vältrar sig positiva omdömen och jag kan inte annat än hålla med, eftersom jag var och tittade på rullen i lördags.

Vid närmare eftertanke är det inte så konstigt att den här filmen blev en succé i min värld, eftersom den innehåller de flesta av de element jag uppskattar på vita duken. Den är alltså sådär lagom tragisk, baserad på verkligheten, innehåller ironisk humor och avslutas med ett storslaget big speech. Ja just det, nån dör också - det är viktigt.

Nu när jag avslöjat det mesta behöver ni ju inte gå och se filmen, men gör det i alla fall - för säkerhets skull.

3 kommentarer:

  1. Sen så är ju Colin Firth snygg också ;)

    SvaraRadera
  2. Nå jåå, nog skulle jag ju svara om han ringde! ;)

    SvaraRadera
  3. Fast nog var han snyggare som Mr Darcy!

    SvaraRadera