måndag 10 januari 2011

Underbara halka.

Mario Kart i all ära, men i verkligheten är det inte alltid så lätt att ta sig fram på fyra hjul...

Idag slirade jag fast mig ordentligt i uppförsbacken vid korsningen Stora Långgatan - Vasaesplanaden. Jag kom mig verkligen inte ur fläcken, och bilkön bakom mig blev längre och längre...

Behöver jag påpeka att situationen inte kändes särskilt mysig? Det är möjligt att jag uttalade en del förbannelser över gatan, bilen och min egen körförmåga.
Då jag var med i scouterna (för sisådär 15 år sen...) lärde jag mig att man ska möta svårigheter med ett gott humör; i det här fallet levde jag inte riktigt upp till den devisen.
Tack och lov kom föraren i bilen bakom till undsättning. En liten knuff i baken på Opeln, sen var jag igång igen. Puh. Och hurra för hjälpsamma medmänniskor.

Hädanefter borde jag kanske hålla mig till TV-spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar