onsdag 10 mars 2010

Den omfattande förvirringens entré.


Jag måste medge att jag känner mig lite bortkommen här i Åbo efter att ha varit borta i tre månader. Det välbekanta Gado har invaderats av nittiotalister och det nya ASA-huset är en enda labyrint för en stackars gamyl som jag.

Värst av allt är det nya ämnesbiblioteket. Efter x antal års studier trodde jag mig ha fått någolunda hum om hur bibliotekens mystiska system fungerar, men nu är jag novis igen. Det var ett gissel att hitta böckerna jag letade efter bland alla avdelningar, monografier, serier, kapslar och fack.

Till sist var jag tvungen att gå och gnälla åt personalen. Det är däremot en talang jag genom åren förfinat nästintill fullkomlighet. På den fronten får gulisarna allt ta och slänga sig i väggen.

1 kommentar:

  1. Jaa-a, och inte luktar där avlopp eller asbest heller, ajaj va dagens ungdom har det bra, blir ju inte alls lika härdade som vi blev i 265...

    SvaraRadera