måndag 22 mars 2010

Halka.

Det råder lite bloggtorka här - inspirationen har inte infunnit sig på sistone. Det händer helt enkelt inte så mycket spännande i mitt liv för tillfället, och den hängivna bloggläsaren kan konstatera att det alltså är precis som vanligt...

Den mest anmärkningsvärda händelsen på sistone ägde rum för några timmar sedan då jag halkade omkull utanför ingången till Hansa i Åbo. Det var där utanför Svenska Teatern där alla stökiga tonåringar brukar stå och (smyg?)röka, så jag valde förstås en fantastisk spot för min lilla uppvisning. Det var inte fråga om att jag graciöst satte mig ner på min mjuka stjärt, jag gjorde snarare en flera meters luftfärd som inkluderade uppskattningsvis tre volter med skruv. Domarpoängen hade varit höga, tro mig. (Den mest väluppfostrade tonåringen kom faktiskt fram och frågade om jag var okej...)

Nu är jag således lite öm där bak. Anteckna det, intresseklubben.

4 kommentarer:

  1. Om inte annat så hoppas jag iaf att du är okej och konstaterar att du tydligen har återvänt till det sköna Åbo :)

    SvaraRadera
  2. Oj, oj! Intresseklubben i Sandsund antecknar... Vilken tur att du klarade det med höga domarpoäng och endast en öm bakdel:-) Dags att återvända norrut där mera snö väntas som tar kål på halkan, ha ha...:-(

    SvaraRadera
  3. Ajaj, stackars pruppu! Tänk att det finns så väluppfostrade snorungar. :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är dags att investera i sådana där små piggar som pensionärer har på sina skor. Du ska passa dig, lårbenshalsbrott och dyl. är inget att leka med i din ålder ;)

    SvaraRadera