torsdag 4 mars 2010

Hurra, hurra!

Jaha, ikväll firar jag Tubbes födelsedag här i min ensamhet genom att äta upp allt jag har i mitt kylskåp. Hittills har jag tyckt bäst om morötterna och vaniljkvargen, medan körsbärstomaterna däremot hade sett bättre dar. Imorgon åker jag bort från Vasa och återvänder först om 1 ½ vecka, så kylskåpet kan minsann behöva tömmas.

Jag har även slagit in Tobias' present, med största omsorg naturligtvis. Det var svårt att veta vad jag skulle köpa eftersom födelsedagsbarnet varit sparsam med önskemål. Det mest frestande var förstås att köpa en hund, eftersom det är vad jag själv helst skulle vilja ha. En sån gåva skulle antagligen innebära att jag skulle få Ingmar Bergman-boxen av min kära pojkvän när det drar ihop sig till min födelsedag, men det vore nästan värt det...

Här har vi blogginläggets huvudperson i sällskap av sin fyrfota vän - min gudson Alpha.

3 kommentarer:

  1. Natta blev helt jätte ledsen när hon såg att Tjobi fått pussar av en annan hund:(

    SvaraRadera
  2. Åh nej, stackars Natta! Vi måste genast se till att få träffa henne så att Tubbe får make it up to her..! :D

    SvaraRadera
  3. haha... man ser ju att Alpha är så snabb att T inte hinner värja sig ;) (btw Johanna din gudson levererade disktrasan oralt imorse... så han överlever nog)

    SvaraRadera