söndag 3 januari 2010

Alpha the dog.

Tillåt mig presentera Alpha - min nyaste hundvän - som flyttat in hos min kära barndomsvän J och hennes Herr P. Till min enorma förtjusning har jag fått det stora förtroendet att fungera som fadder åt den lille krabaten. Detta hedersuppdrag kommer jag förstås att ta på fullaste allvar.
Givetvis kom jag och valpen mycket väl överens. Det enda orosmolnet var att Mr T också föll Alpha mycket väl i smaken. För att försäkra mig om min enastående popularitet försökte jag plocka fram mina allra mest finslipade lektantsfärdigheter. Nästa gång jag besöker den lille jycken kanske jag får överväga att ta med mig lite hundgodis. Mutor är nämligen den bästa metod jag förmått fundera ut när det gäller att hävda sig i konkurrensen.

4 kommentarer:

  1. väldigt vackert :) det kan hända att mutor är ett bra val inför nästa besök... men det kan också hända att Alpha inte riktigt var vid sina sinnen igår då han var så kompis med T. h. Jenny

    SvaraRadera
  2. som fadder skall du ju dessutom se till att Alpha får en hederlig, moralisk & religiös uppfostran. Lycka till med det du bara ;)

    /Mickan

    SvaraRadera
  3. Jenny: Lova att du bara talar vackra ord om mig åt Alpha tills nästa gång vi ses! :)

    Mickan: Allt det där har jag givetvis tagit i beaktande. Nästa gång ska jag läsa högt ur bibeln för honom ;)

    SvaraRadera
  4. haha, jag viskar söta ord om dej då han ska sova ;) jag hade ju annars lovat att ditt fadderskap inte inbegriper den religiösa uppfostran han borde(?) få... hundar får ju int höra till kyrkan?? h. Jenny

    SvaraRadera