tisdag 26 januari 2010

Statistikfrälst?

Obs. Varning för absurt tråkigt blogginlägg!

Om man vill uppfylla sina seriösa löften till sig själv om att studera flitigt hela tisdagen är det bäst att man tillåter sig att göra det från sängen.

Jag har alltså spenderat förmiddagen halvliggande med min laptop i famnen och man kan nästan säga att jag varit effektiv.
Jag har åtminstone umgåtts flitigt med min nya bästis, Statistikcentralen, och vår relation börjar så småningom bli varmare i takt med att jag märker att man faktiskt kan finna användbar information på deras www-sidor. När jag tänker efter har jag ju så gott som alltid haft nytta av landets kanske dammigaste institut då jag hållit på med mina sprittande akademiska uppsatser. Jag borde mao kanske vara tacksam över att jag får spendera så mycket tid med mer eller mindre obegripliga diagram och datamatriser.

2 kommentarer:

  1. Hmm, här sitter jag med lätt hemlängtan och tänker att "kanske det inte känns helt fel att fortsätta med studierna ändå" och "kanske det är helt trevligt med snö". Du fick mig härmed att ändra åsikt, åtminstone när det kommer till studierna.

    /Karin

    SvaraRadera
  2. Nej fortsätt du bara att njuta av afrikaluften så länge du har möjlighet! Fast du börjar nog ha varit borta ganska länge nu, kanske dags att komma hem snart... :)

    SvaraRadera