onsdag 13 januari 2010

Men vad är detta..?!

Här roar man sig med att surfa runt och kolla in vårens nyheter för fossingarna.
Och vad finner man? En massa platåskor!
Dessa rymddojjor faller mig verkligen inte i smaken; de framkallar nämligen en våg av flashbacks från högstadietiden. Det var då platåer senast var inne (såvitt jag inte missat nån episod i trendsvängarna, vilket är mycket möjligt...).
Då, i slutet av nittiotalet, tyckte jag platåskor var snygga. Jag hade ett par svarta som jag snubblade omkring med på diskot. Blotta tanken på de skorna (och resten av mina outfits som fjortonåring...) framkallar allvarliga skavsår på hjärnan för Tant Johanna.
Den här gången tänker jag alltså låta platåmonstren stå kvar på butikshyllan.

(bianco)


(dinsko)

(nelly.com)

Fast så sa jag visst också om leggings för nåt år sen...

1 kommentar: