lördag 9 januari 2010

Kokvrån klar.













Här har vi då resultatet av min kamp med symaskinen häromdan. Som ni ser är det inga komplicerade saker, men klåpmästare som jag är lyckades jag förstås göra gardinskappan för kort. Den räckte alltså inte över hela fönstret. Jag hade visst mätt lite slarvigt.
Tack och lov har jag en hjälpsam mor som erbjöd sig sy en ny gardin. Det var tur att hon tyckte synd om mig, för själv hade jag i min vrede knappast orkat sätta mig vid symaskinen på länge.

3 kommentarer:

  1. Finfint! Och när blir det inflyttningsparty för kollegerna då?

    SvaraRadera
  2. Ser mysigt ut! Fint tyg du hittat också. Ja, ibland (eller ska vi säga oftast) lyckas den där symaskinen ge upphov till raseriutbrott och högt blodtryck, snällt av mamma att erbjuda hjälp i nöden. :)

    SvaraRadera
  3. Alina: Givetvis ska det ordnas inflyttningsparty så snart tillfälle ges!

    Karin: Jepp, det är trevligt med mödrar som tänker på ens hälsa och välbefinnande! :)

    SvaraRadera