söndag 10 januari 2010

Boktipset.

Jag har inte varit särskilt läsande av mig på sistone, åtminstone inte vad skönlitteratur beträffar. Jag har främst umgåtts (lite grann) med akademiska verk med upphetsande titlar i stil med "Modern political ecological analysis" och "Kontext, valsystem och aktivitet". Sprittande så det förslår.

För tillfället har jag dock en trevlig läsupplevelse i.o.m. att jag håller på och plöjer igenom Unni Drougges "Boven i mitt drama kallas kärlek" som jag fick i julklapp. Jag har läst flera böcker av Drougge och hon besitter ett fantastiskt språk och en oslagbar ironi. Mycket läsvärt!
Sen är handlingen i just den här boken ruskigt ledsam och sorglig, men det gör det sällan sämre. Jag är ju känd för att gilla tragedier.

2 kommentarer:

  1. Vår kära Unni! ;) Just den här boken finns fortfarande på min mentala "ska läsas"-lista, men kanske jag får tummen ur nu när du påminde mig.

    SvaraRadera
  2. Jepp, du får nog flytta upp den på prioritetslistan! ;)

    SvaraRadera