måndag 18 januari 2010

Nostalgi.

Jaha, nu befinner jag mig åter på parentesernas domäner i Sandsund. Den programfyllda helgen är över och nu vore det dags att ägna måndagen helhjärtat åt studier. Hur min gradu ska ta sig ur fosterstadiet är mig fortfarande en gåta.
Hela förmiddagen har jag nämligen varit upptagen med att beundra den fina glasskålen min kära mor har på byrån. Den är från Pentik och går passande nog under namnet Nostalgi.
Då jag ser skålen återkallar jag mina morföräldrars förra hem och de barndomslekar som ägde rum där. Kanske kunde jag piffa upp min nya lya genom att införskaffa den mindre versionen av skålen och fylla den med exempelvis gröna kulor.

3 kommentarer:

  1. I haz it! Two (faktiskt)!

    M

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska fylla den med blå marianne istället :) men jättefin skål!

    SvaraRadera
  3. Det betyder att jag också måste ha två skålar; en med gröna kulor och en med blåa marianne! :P

    SvaraRadera