tisdag 16 februari 2010

Vårkänslor!


Här följer ett viktigt meddelande till alla er som är rysligt intresserade av mitt själsliv: Jag har fått nog av vintern! Det må vara fastlagstisdag, men nu vill jag ha VÅÅÅR, sol, blommor, värme och färg! När vi börjar gå mot ljusare tider vaknar alltid en intensiv drift att byta ut allt mörkt, trist och gammalt i garderoben mot nya och färgglada plagg. Vårshoppingen brukar dock ha en tendens att gå över styr; det är som om förnuftet skulle försvinna i takt med att dagarna blir ljusare.
Därför inleder jag säsongen med ett strängt shoppingförbud, inga onödiga attiraljer ska flytta hem till mig inom den närmaste framtiden!

Kanske är det pga det stränga regelverket som jag inte kan låta bli att surfa omkring på otaliga shoppingsajter och utmana min självdisciplin. Men vadå, det är väl gratis att låta sig inspireras:
(Nu blir det reklam igen...)
En tjusig blommig dröm från H&M:s Garden Collection. Ska tydligen finnas i affär i slutet av mars, senast då tror jag bestämt att shoppingförbudet är upphävt...


Härliga lakan från Marimekko. Nästan som att ta sig en lur i det fria...



...och sen kan man vårpryda den bäddade sängen med denna fina kudde vid namn Alvine Flora från IKEA.

Nu återstår bara att hålla ut ytterligare nån månad. Snart, snart, snaaaart får jag sitta på nån uteservering och njuta av vårsolen..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar