tisdag 9 februari 2010

Och så var det ju plikterna...

Jag har inte enbart roat mig hemma i Sandsund, utan även ägnat mig åt mina synnerligen engagerande studier. Här sitter jag i flickrummet och fördjupar mig i bl.a. hypotesen om social gravitation samt det ekologiska felslutet - två rysligt viktiga och totalt obegripliga fenomen som ska ingå i avhandlingen. Genom fönstret har jag utsikt över vår rosa lekstuga, där jag lekte och hade skoj på den tiden då det var länge innan statsvetenskapens teoretiska och metodologiska frågeställningar skulle göra inträde i tillvaron. Ah, those were the days...

3 kommentarer:

  1. hear hear... det var tider det. Leka i lekstugan, klättra på storstein eller bygga upp fantastiska barbiehus. Vi bör inte heller glömma bort de fantastiska radioprogrammen som vi nån gång spelade in :D varför jobbar vi inte på x3m eller kanske vega?

    SvaraRadera
  2. När jag ser den stugan, tänker jag på första maj när det gällde att klättra upp på taket och njuta av mjöd och struva! Gud, jag har inte ätit struvor på år och dar, men nu är det ju fastlagsbullar som gäller. *mums*

    SvaraRadera
  3. Fiabeth: Jag säger då bara det; skulle våra radioprogram nånsin ha nått etern skulle vi idag vara prisbelönta! :P

    Karin: Kanske för att struvor oftast är torra och smaklösa. Fastlagsbullar däremot - nam nam! Jag måste nog inviga säsongen snarast!

    SvaraRadera