lördag 6 februari 2010

Snart börjar det!

De senaste åren har jag stått för det fullt ut - jag är galen i schlager, och speciellt svensk sådan! Därför kommer jag givetvis att sitta klistrad framför TV:n i kväll när Melodifestivalrumban kör igång i Örnsköldsvik. Artisterna har jag inga kommentarer om än så länge, just nu är jag mest intresserad av programledarna. Uppsättningen är minst sagt intressant - en dansant pojkspoling, en utpräglad macho-man och en ruffsig guldlock. Hur Dolph Lundgren passar in i denna glammiga fjolltillställning ska bli ett sant nöje att bevittna...

Trevlig kväll på er alla! Snart ska jag bege mig till Den Lyckliga Staden...

3 kommentarer:

  1. ta det här på rätt sätt nu, vännen. Din T. liknar ju Dolph litegrann... iaf om T skulle somna i ett solarium eller nåt??:)

    SvaraRadera
  2. Johanna, du borde öppna en tv-blogg! Eller vänta nu, är det en sån du har redan? :)

    SvaraRadera
  3. Jenny: Haha! Jag undrar om han blir smickrad eller förskräckt av min kommentar. Jag tror iaf att Tubbe nog skulle slå sönder fler isblock än vad Dolph gjorde i lördags! ;)

    Marina: Bloggen har jag ju nog för att dokumentera Mitt Spännande Liv, och för tillfället tycks det innehålla ganska mycket tv. Det var meningen att jag skulle djupstudera kommunala folkomröstningar - men istället håller jag på o blir en tv-expert...så kan det gå.

    SvaraRadera