tisdag 22 december 2009

Husmor Johanna...

Jag har aldrig varit sen att erkänna mina brister: jag är ingen höjdare i köket. Speciellt inte när det gäller bakning. Glöm sju sorters kakor - jag kan baka havreflarn, men det är också allt. Nåja, någon havreflarnsexpert är jag inte heller egentligen, jag glömmer alltid bakpulvret (inget jag rekommenderar...). Bortsett från det så lyckas jag alltid placera de stackars flarnen så att de tar ihop i ugnen, trots att jag på förhand försäkrat mig om att det är kilometers avstånd mellan dem.

Nåväl, flarnen blev klara till sist och kommer att få stå till tjänst som julklapp åt den äldre befolkningen i släkten. Smaken var det åtminstone inget fel på, jag var givetvis tvungen att äta upp de kakor som inte såg så representativa ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar