torsdag 3 december 2009

Var ska jag bo?

Dags att ge sig ut på lägenhetsjakt igen. Som tidigare nämnt så står jag utan bostad den 1.1.2010.

Så här års, då man åtminstone slipper konkurrera om hyreslägenheterna med en drös nyinflyttade gulnäbbar, borde det ju vara relativt enkelt att lägga beslag på en någolunda vettig kämppä i en stad som Vasa. Jag skickade in en ansökan till Voas och förväntade mig erbjudande om en trevlig, förmånlig och välplanerad etta, helst ett stenkast från jobbet ungefär.
Idag fick jag meddelande om att jag fått en box i Olympia. Tilläggsuppgifter: "Alla ettor är upptagna..." ("...vad trodde du egentligen, din korkade idiot?!", tyckte jag mig kunna utläsa mellan raderna.)
Tusan också.

Jag har aldrig bott i någon studentbostad och jag hade vid det här laget trott att jag skulle klara mig undan kollektivt boende med ett gäng främlingar som säkert har de märkligaste vanor (typ att samla på bananskal, äta igelkottar de fångat själva eller dekorera badrummet med tuggummi). Jag tippar således att jag tackar nej till Voas-erbjudandet och satsar på lördagens Läsarbörsen istället. Wish me luck.

2 kommentarer:

  1. Här e också en hemlös! O dessutom i Hfors! De ska bli kul, jipii:)

    *darrar eg. av rädsla*

    M

    SvaraRadera
  2. Jo, jag hörde att du ska flytta till hufvudstaden...spännande! :D
    Jag hoppas det ordnar sig med din lägenhetsjakt. Själv har jag nog fått ganska många svar på min annons, men inte så många som lät lockande...:S
    Kanske man skulle fundera på att sluta vara kräsen...

    SvaraRadera