tisdag 29 december 2009

Monteringstjafs


I flyttider uppdagas alltid brister i hushållet. Denna gång har jag identifierat följande behov: en hylla, nånting fåtöljliknande, en ny mikrovågsugn och en helfigurspegel. Det är såna här gånger man verkligen skulle behöva ett av herr Kamprads eminenta möbelvaruhus inom ett rimligt avstånd.

Idag lyckades jag dock beta av det förstnämnda på behovslistan då jag inhandlade två exemplar av hyllan här intill. Nu stoltserar således tvenne tunga kartonger här hemma och det blir att ta fram sina montörskills här inom en snar framtid. Dessvärre har jag genom åren redan hunnit inhandla ett antal budgetmöbler som ska fixas ihop på egen hand, så för tillfället kan jag inte annat än sucka åt uppgiften jag har framför mig.

Det fanns en tid när det var en trevlig utmaning att skruva ihop möbler, nu är det snarare nåt av det mest tråkiga, irriterande och tidsödande jag kan tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar