onsdag 9 december 2009

Nu är jag allt lite arg.

...Eller jag tror snarare att jag blir galen. Passade idag på att shoppa lite trevliga grejer att ha på mig på fredagens julfest. Glad i hågen gick jag sen hem och öppnade garderoben för att ta fram min relativt nya svarta klänning, som utgör själva huvudattraktionen i min outfit. Jag möttes av en tom klädhängare.

Efter att ha vänt upp-och-ner på lägenheten insåg jag att klänningen måste finnas i nån av mina garderober på annan ort. I Sandsund skulle det visa sig. Raseriutbrottet var ett faktum.

Nu står jag i valet och kvalet om jag åter ska anlita min vän matkahuolto eller om jag ska fundera ut en ny utstyrsel till festen. Eftersom jag ju inte hittade några nya skor så är det enda självskrivna mina svarta klackar från hösten.

...Fast var månne de finns då? Inte här i Vasa åtminstone.
Giv mig styrka.

2 kommentarer:

  1. Ååå, vilken rolig blogg du har! Nu har jag precis läst igenom den från början till slut (fast egentligen är jag ju jättestressad idag). Du skriver jättebra!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med Hanna, du har orden i din makt!

    SvaraRadera